facebook

Współpraca z porównywarkami cen

Dlaczego warto współpracować z porównywarkami cen?

Porównywarki cen to witryny, dzięki którym internauci mogą bez przeszukiwania sieci sklep po sklepie znaleźć produkty w najniższych cenach. Według raportu Gemius '07, w roku 2007 2,7 mln osób odwiedziło porównywarki cen, czyli o 300% więcej niż w roku poprzednim (930 tys. w 2006 roku). Właściciele sklepów powinni wziąć pod uwagę taki wzrost zainteresowania już w latach ubiegłych. Świadczy to o tym, że porównywarki cen to jeden z głównych kanałów dotarcia do potencjalnego klienta sklepu internetowego. Jakie są więc obawy właścicieli e-sklepów i dlaczego są one niesłuszne?

W Polsce najpopularniejszymi porównywarkami są Ceneo.pl, Nokaut.pl, Skąpiec.pl a także Radar.pl i 9sekund.pl. Niektóre źródła podają, że współpraca z nimi może zwiększyć wejścia do sklepu nawet o kilka lub kilkanaście tysięcy, w zależności od branży.

Ze strony właścicieli sklepów pada zarzut, że angażowanie się we współpracę z porównywarkami to sprzedawanie klientowi ofert konkurencji. Faktem jest jednak to, że około 20% zapytań wpisywanych w wyszukiwarki dotyczy poszukiwania jakiegoś produktu, chęci porównania cen czy znalezienia opinii i komentarzy na jego temat. Takie liczby dają nam obraz tego jak ważnym kanałem dotarcia do klienta jest porównywarka cen. Przez to, że skraca ona drogę poszukiwania najkorzystniejszej oferty, jest jednym z pierwszych miejsc, które odwiedza internauta szukając interesującego go towaru lub usługi. Mit o sprzedawaniu klientowi ofert konkurencji jest zatem faktem w momencie gdy naszego sklepu nie można znaleźć w porównywarce. Skoro klient zagląda tam najpierw, to jest duże prawdopodobieństwo, że za jej pośrednictwem znajdzie interesującą go ofertę, a z naszą nawet nie będzie miał szans się zapoznać. Wielu właścicieli sklepów (43%) potwierdza, że integracja z porównywarkami opłaciła im się, ponieważ wielkość transakcji wygenerowanych za ich pomocą wzrosła.

Sklepy internetowe obawiają się też, że poprzez integrację z porównywarkami mogą tracić klientów, ponieważ zawsze może znaleźć się ktoś, kto będzie miał niższą cenę na dany towar. Jednak klient trafiając do naszego sklepu nawet po najtańszy produkt, może zainteresować się przy okazji jakimś droższym lub też stać się stałym gościem. Takie rezultaty są szansą na stałe zwiększenie zysku. Na jednym z forów możemy przeczytać wpis : „(...) Jestem bardzo zadowolony. Mam większą ilość klientów, przykład: mam tani jeden produkt, ale już drugi droższy. W wakacje miałem klienta, który znalazł nas przez nokaut, miałem najtańszą baterię (100pln), przy okazji kupił u mnie kabinę za 1300 złotych no i nie miałem wcale małej marży”.

Jeśli chodzi o koszty, można płacić za przekierowania z porównywarki do sklepu, za stałą miesięczna obecność lub tez prowizję od zamówień z przekierowań. 56% właścicieli preferuje model płacenia za akcję, czyli za dokonanie przez klienta zakupu, a nie tylko samo przejście.

Warto się zastanowić czy obecność naszego sklepu internetowego w jednej (lub więcej) porównywarce cen to już w tej chwili nie jest konieczność.

WDROŻENIA

Pliki cookies na stronie. Aby zapewnić poprawne działanie strony na stronie wykorzystujemy pliki cookies. Wraz z wejściem na stronę, niektóre pliki mogły już zostać zapisane w folderze przeglądarki.