Marketing internetowy
Rozwój rynku w obrębie usług turystucznych
Nowoczesne biuro podróży powinno, oprócz oferowania imprez turystycznych, zainwestować w odpowiednie działania reklamowe. Duża siła oddziaływania Internetu daje ogromne możliwości promocji. Wymienić w tym miejscu można:
- kreację profesjonalnej strony internetowej. Dobrze i logicznie skonstruowana storna internetowa jest kluczem do sukcesu firmy. W pewnym stopniu stanowi ona wizytówkę przedsiębiorstwa. Biura podróży mają duży potencjał w prezentowaniu swoich produktów w atrakcyjny sposób. Nadanie dodatkowych animowanych elementów wykonanych w technologii Flash umili pobyt potencjalnego turysty w Państwa serwisie;
- inwestycję w boxy reklamowe. Rozwiązanie to daje dużo możliwości. Umieszczone boxu reklamowego w najpopularniejszych wyszukiwarkach pozwala Państwu szybsze dotarcie do klienta. Kliknięcie w tekst lub przycisk graficzny powoduje automatyczne przejście do reklamowanego serwisu. Branża turystyczna charakteryzuje się dużą koncentracją firm w Internecie. Im szybciej i łatwiej klient odnajdzie Państwa firmę w sieci tym większa szansa, że skorzysta z zaproponowanej imprezy turystycznej.
- pozycjonowanie strony www. Prosta zasada. Im wyżej Państwa serwis turystyczny się znajduje w wynikach wyszukiwarki, tym szybciej klient zajrzy na Państwa stronę
- umieszczacie banerów reklamowych w serwisach branżowych. Kolejny ważny element reklamowy. Atrakcyjny, animowany baner przyciąga uwagę potencjalnego klienta. Dodatkowo umieszczony w odpowiednim portalu tematycznym zwiększa szansę na to, że trafi do odpowiedniej grupy klientów np. osób szukających wyjazdów zagranicznych lub lubiących żeglarstwo.